دستگاه خمیر همزن ابعاد مختلف دستگاه خمیر همزن - آشپزخانه 20

دستگاه خمیر همزن از 8 کیلو به بالا در آشپزخانه 20 موجود است. نانوایی ها، قنادی ها، رستوران ها، هتل ها، فست فودها و… خواهان دستگاه خمیر همزن خوش قیمت ما هستند.

دستگاه خمیر همزن ، خمیرهای متراکمی که نیاز به ورز دادن زیاد دارند می توانند بدون قدرت کافی بر یک میکسر غلبه کنند و دستگاه های خمیر همزن که سرعت متغیر ندارند باید به دقت بررسی شوند تا مطمئن شوید که رشد کافی گلوتن را بدون کار بیش از حد روی خمیر ایجاد می کنند.

اگر از تهیه نان لذت می برید و می خواهید یک دستگاه خمیرهمزن ایستاده را در روال پخت خود بگنجانید، باید یک همزن با کیفیت خوب با اتصالات مناسب، ظرفیت و قدرت کافی برای انجام دستور پخت نان مورد علاقه خود انتخاب کنید. با استفاده از خمیر همزن خمیر بمدت 10 الی 15 دقیقه به صورت کاملا ورز داده میشود و صاف و یکدست میشود.

جهت سفارش یا استعلام قیمت با شماره های زیر تماس حاصل نمایید

دستگاه خمیر همزن صنعتی چیست؟

دستگاه خمیر همزن صنعتی تجهیزات صنعتی هستند که برای تهیه خمیرهای نانوایی یا سایر انواع آماده شده و جایگزین کارهای دستی و با استفاده از یک سیستم مکانیکی طراحی شده اند که امکان تولید مداوم مقادیر زیادی را فراهم می کند. اینها عمدتاً توسط:

  • کاسه برای قرار دادن مواد
  • عنصر ورز دهنده (قلاب، چنگال، بازو یا سیستم دیگر)
  • موتورهایی که حرکات کاسه و قلاب را هدایت میکنند.
  • به هم پیوستگی فرآیندهای تکنولوژیکی، که به اپراتورها اجازه می دهد تا ورز دادن و سایر فرآیندهای کاری (هم زدن مواد ، برنامه ریزی زمان و سرعت دستور پخت) را کنترل کنند.

دستگاه خمیر همزن صنعتی با وجود اینکه آماده تولید انواع توده ها هستند، برای تولید خمیرهای نانوایی و شیرینی پزی مانند نان، پفک، شیرینی شور، شیرینی و دیگر موارد طراحی شده اند و کارکرد صحیح غذا را فراهم می کنند و عملکرد تولید بالا را تضمین میکنند.
طیف وسیعی از میکسرهای فرنتو شامل طیف وسیعی از تجهیزات مناسب برای واحدهای نانوایی کوچک و بزرگ و همچنین سایر واحدهای غذایی (کترینگ، پذیرایی و غیره) ، سرامیک، آزمایشگاه های شیمیایی و غیره می باشد.
این تجهیزات در نسخه استاندارد و در فولاد ضد زنگ وجود دارد. نسخه هایی که اساساً تمایز آنها بر اساس: ساختار ساختمان، مواد اولیه استفاده شده، مجموعه ویژگی های نگهداری شده و ظاهر زیبایی شناختی آنها است.

مزایای استفاده از دستگاه خمیر همزن صنعتی

  1. سرعت بیشتر در فرآیند ورز دادن و در توسعه مواد، در مقایسه با فرآیند دستی و یا حتی با غذاسازها؛
  2. همگنی بیشتر تولید، که با حرکات ثابت امکان پذیر میشود، صرف نظر از برنامه ها و اپراتورهایی که تجهیزات را کنترل می کنند.
  3. بهینه سازی زمان تولید و امکان تمرکز بر کارهای دیگر به لطف برنامه نویسی و به خاطر سپردن زمان های کاری و دستور العمل ها.
  4. تنوع بیشتر در نوع ورز دادن. هماهنگی بین دو عنصر، قلاب مارپیچ و کاسه با مرکز مخروطی، همراه با طراحی خاص آنها، امکان کار بر روی انواع مختلف خمیر و در مقادیر مختلف را فراهم می کند، گرمای بیش از حد سنتی بحداقل می رساند و در نتیجه محصول نهایی با کیفیت بهتری را ارائه میدهد.
  5. پیشگیری از آسیب های جسمی جدی تر، که تنها در طول سال ها کار تشخیص داده میشود.

مزیت های دیگری نیز وجود دارد که یک دستگاه خمیر همزن میتواند برای نانوایی که پروژه زندگی جدیدی را آغاز میکند یا برای آشپزها و متخصصان مهمان نوازی که بدنبال تنوع بخشیدن به پیشنهاد خود، بویژه از طریق نان هستند، داشته باشد.

مزایای استفاده از دستگاه خمیر همزن صنعتی

چگونه از دستگاه خمیر همزن صنعتی به درستی استفاده کنیم؟

برای استفاده صحیح از دستگاه خمیر همزن باید چندین قانون رعایت شود.

ابتدا باید ترتیب اضافه شدن مواد به مخزن دستگاه بدرستی انجام دهید. آب، شیر، تخم مرغ، آرد و سایر مواد را به ترتیب بریزید.

سپس باید دقت کرد که هر مدلی که باشد، سرعت ورز دادن را تنظیم کرد. هنگام ورز دادن از سرعت های اولیه استفاده کنید. پس از ورز دادن، کاسه را بعد از چند دقیقه سوهان بکشید. این کار شستشوی مخزن تسهیل میکند.

در نهایت، بعد از اتمام کارتان با دستگاه حتما آنرا از برق بکشید.

چگونه خمیر را به درستی در دستگاه خمیر همزن صنعتی ورز دهیم؟

ورز دادن در دستگاه خمیر همزن کمتر خسته کننده، آسان تر است و نیاز به انرژی کمتری نیز دارد. با این حال مراقب باشید در اینجا به قوانین خاصی احترام بگذارید. در استفاده از دستگاه، از ابزار مخلوط کن، یعنی قلاب استفاده خواهید کرد. برای اینکه خمیر دور آن نپیچد یا داغ نشود، نکاتی در اینجا ذکر میکنیم:

  • مطمئن شوید که ابتدا مایعات را در دستگاه قرار دهید و نه برعکس.
  • ورز دادن روی حداقل سرعت برنامه ریزی کنید نه بیشتر.
  • پس از چند دقیقه ورز دادن، بیاد داشته باشید که اگر بقایای مواد در قسمتی از دستگاه خمیر همزن گیر کرده بود، دیواره های کاسه را بتراشید تا بعدا آردهای چسبیده به داخل دستگاه شما نیفتد، این کار باعث ایجاد توده های سخت و ناخوشایند در دهان میشود.
  • هنگامی که مواد به دور قلاب ورز دادن پیچید، دستگاه خمیر همزن متوقف کرده و آنرا جدا کنید، سپس دستگاه دوباره راه اندازی کنید.
  • بعد از آن اجازه دهید خمیر استراحت کند و روی آنرا با یک حوله بپوشانید.

انواع دستگاه خمیر همزن صنعتی

امروزه مدل های مختلفی از انواع دستگاه خمیر همزن وجود دارد که نباید با میکسر اشتباه گرفت. اینها عبارتند از خمیر مایل محور، مارپیچ و بازوی غوطه ور.

دستگاه خمیر همزن صنعتی با محور مورب

این مدل دارای کاسه با قابلیت جابجایی می باشد. میتوان آنرا با بالابر مرتبط کرد که به یک سیستم محرک کاسه ای مجهز است که عملکرد بی صدا و انعطاف پذیری را تضمین می کند. مقاوم و با گزینه های متعدد، پرکاربردترین دستگاه است، زیرا امکان تولید مقدار زیادی مواد را فراهم می کند.

دستگاه خمیر همزن صنعتی مارپیچ

دستگاه خمیر همزن مارپیچ بطور کلی برای ورز دادن سریع و کارآمد طراحی شده است.  که در چندین مدل موجود میباشد، می تواند تک فاز یا سه فاز باشد. به همین ترتیب، میتوان آنرا با یک کاسه قابل استخراج، بالابر یا ثابت برای پردازش خمیر مانند ماکارونی نصب کرد.

دستگاه خمیر همزن صنعتی با بازوی غوطه ور

جدیدترین مدل ورز دهنده ها بعنوان دستگاه خمیر همزن استفاده میشود و دارای کاسه ای نسبتاً عمیق با ظرفیت 3 تا 100 کیلوگرم میباشد و مواد را بخوبی همگن میکند و ورز میدهد به لطف این دستگاه، مواد کمتر گرم می شود و آرد فرار کمتری بیرون می آید.

انواع دستگاه خمیر همزن صنعتی

نوع موتور مناسب دستگاه خمیر همزن صنعتی

در دستگاه دستگاه خمیر همزن صنعتی موتور آن حرف اول در عملکرد و سرعت عمل آن میزند. دارای موتورهای متفاوتی هستند که عبارتند از:

موتور محرک تسمه

این نوع موتور که در پایه دستگاه خمیر همزن قرار دارد، نیرو را از طریق یک تسمه به لوازم جانبی منتقل می کند . این سیستمی است که بیشتر استفاده میشود .

عیب اصلی این موتور کاهش قدرت ناشی از طول تسمه است. در نتیجه، قدرت نمایش داده شده بطور کامل برای کار کردن خمیر نان استفاده نمی شود.

موتور درایو مستقیم

این نوع موتور نیرو را مستقیماً به لوازم جانبی (شلاق، قلاب و …) منتقل میکند. در بازوی مفصلی دستگاه شیرینی پزی قرار دارد. به همین دلیل، دستگاه خمیر همزن نیازی به قدرت بالایی ندارد زیرا هیچ اتلاف نیرو برای پر کردن وجود ندارد.

این نوع موتور معمولا بر روی یک دستگاه شیرینی پزی چند کاره با خروجی های متعدد و امکان نصب لوازم جانبی مختلف بطور همزمان نصب میشود. بعنوان مثال، اگر چهار خروجی وجود داشته باشد، قدرت بیشتری مورد نیاز است.

موتور ناهمزمان

دستگاه خمیر همزن مجهز به این نوع موتور، سرعت چرخش با لوازم جانبی موجود در محل و دستور پخت نان تطبیق میدهد.

موتور از دو عنصر استاتور و روتور تشکیل شده است. استاتور با سرعتی وابسته به جریان الکتریکی می چرخد ، در حالی که روتور میدان مغناطیسی و سرعت خود را تولید میکند. به این ترتیب، اگر خمیر سنگین باشد، لوازم جانبی ورز دهنده حرکت آهسته انجام میدهد، هرچند قدرت آن زیاد است.

لوازم جانبی همراه با دستگاه خمیرگیر صنعتی چیست؟

دستگاه خمیر همزن برای استفاده آسان از وسایل دارای لوازم جانبی بسیاری میباشد که عبارتند از:

شلاق: از این دستگاه صنعتی در شیرینی ها برای هم زدن سفیده ها و هم زدن خامه استفاده می شود تا موفق شود. برخلاف یک همزن برقی معمولی، استفاده از همزن با میکسر پایه دستان شما را برای کارهای دیگر آزاد میکند. علاوه بر این، پهنای همزن یک خمیر همزن بهتر هوادهی می کند و افزایش بهتر مواد راتضمین میکند.

درامر: همزن مسطح یا ورقه برای کار کردن خمیرهای سبک مانند شور یا خامه بادام مناسب است. میکسر مواد بدون هوادهی مخلوط میکند. این لوازم جانبی بین همزن و قلاب قرار می گیرد.

قلاب ورز دادن: قلاب ورز دهنده وسیله ای است که برای کار کردن خمیر سنگین (نان، پیتزا، ریوش و غیره) نشان داده شده است. نقش قلاب این است که خمیر نان را تا میکند و به آن انعطاف می دهد.

لوازم جانبی دستگاه خمیرگیر صنعتی

شستشو دستگاه خمیرگیر صنعتی به چه صورت است؟

برخی از عناصر مانند لوازم جانبی یا کاسه قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. بنابراین مهم است که دستگاه خمیر همزن صنعتی خود را بطور کامل تمیز کنید. تا خمیر چسبناک روی بازوی دستگاه شما باقی نماند. چندین محصول برای تمیز کردن موجود است. اما همچنان به شما توصیه میکنیم که آنرا با کمی آب داغ، مایع شوینده و یک اسفنج غیر ساینده نگهداری کنید. بدین ترتیب به دیوارها آسیبی وارد نمی کنید و در نهایت بخوبی خشک میشوند. پس از ورز دادن، باید آنرا صاف کنید تا حالت خوبی به آن بدهید.

خرید دستگاه خمیر همزن از آشپزخانه 20

اگر شما نیز نیاز به خرید دستگاه خمیر همزن  یا چرخ گوشت صنعتی ، خلال کن صنعتی ، دستگاه فلافل زن  ، دستگاه همبرگر ساز و دوغ ساز را دارید فرصت را ازدست ندهید و در مورد آن بطور کامل تحقیق نمایید و با کیفیت ترین آن با تیغه های فولادی و پر قدرت خریداری نمایید تا بتواند خمیر بدرستی مخلوط نماید و صاف و یکدست شود.